Stellingen over het toepassen van games & game design in een museale context
Agelopen donderdag 7 april ging het in de Salon over het toepassen van games & game design in een museale context.
Het was een inspirerende salon, we zijn alleen niet aan alle stellingen toegekomen. Maar wat maakt dat uit als je online verder kunt discussieren.
Dus hier zijn de stellingen (en hopelijk jullie reacties daarop!):
- Een nieuwe generatie bezoekers, die dagelijks bezig is met sociale media en games, stelt heel andere eisen aan musea.
- Als musea niet in kunnen spelen op deze nieuwe eisen verliezen zij hun bestaansrecht.
- Door de opkomst van sensor technologie, mobiele & draadloze netwerken- en computers zullen mensen niet alleen achter een scherm ‘gamen’ maar ook ‘buiten’ gaan spelen. Dat betekent dat games en game design principes ook in musea (en niet alleen op hun websites) toegepast kunnen worden.
- Het is van wezenlijk belang dat musea gaan experimenteren met de mogelijkheden die games en het toepassen van game design principes hen bieden.
- Daarvoor is meer nodig dan commitment- en budget van een marketing afdeling. Het vergt een andere manier van denken en een nieuwe definitie van het museum: we won’t mary new technology to an old system of education.