28 september 2010

De keuze van Caecilia

Caecilia Thoen is de grondlegger van de Salon de Muséologie. In november neemt zij na al die jaren afscheid als bestuurslid. Op de achtergrond blijft zij ons adviseren. We hebben haar gevraagd om voor haar laatste Salon een TOP 6 samen te stellen uit meer dan TIEN jaar Salon de Museologie.

Stem! Welk onderwerp/spreker zou jij in november graag nog eens terug laten komen? Zie de Poll links op de pagina!

(de opmerkingen hieronder komen van Caecilia zelf)

  • 2 febr. 2001 Debat Rijksmuseum (Max Meijer en Peter van Mensch)

“Eerste grote discussie op de salon, terwijl in de balie de ‘zware jongens’een zelfde soort debat voerden. Dat van ons was i…n ieder geval geslaagd! Stond vandaag een stuk in de Volkskrant van historicis Frit van Oostrum over dat het Rijksmuseum zich niet met geschiedenis moet bezig houden n.a.v. pistool P.F.”

  • 4 oktober 2002: Project 1001 nacht, Museum Jan Cunen, (Oss Edwin Jacobs)

“Super avond, kwam er enorm geïnspireerd van terug!!!!!!!!!!!!!!!!!”

  • 5 maart 2004 in het Pijpenkabinet: Wel of geen certificering voor kleine musea nodig (Benedict Goes)

“Ook zo’n intieme avond in het pijpenkabinet …………. En weer een heel actueel onderwerp!”

  • 7 april 2006: Het verzamelen van verhalen (Judikje Kiers en Gusta Reichwein)

“Blijft een actueel onderwerp, Judikje en Gusta belichtten dit onderwerp van twee totaal verschillende kanten.”

  • 3 november 2006: Religie en identiteit. Case-study Bijbels Openluchtmuseum/Orientalis Pieter-Matthijs Gijsbers

“Een heerlijk eerlijk verhaal!!! En hoe kijkt hij hier een aantal jaar later op terug?”

  • 4 juni 2009: Conceptontwikkeling, is dit niet een core-taak van een museum? (Jan Hovers, Erik Bär)

“Ik herinner mij een goed verhaal, prima opkomst en een zeer interactief publiek!”

Advertenties
reacties
  1. Mavrick schreef:

    I agree that television still is extremely powerful at driving immediate sales and foot traffic. However, as noted in the article, it’s extremely expensive and if you’re a small business owner, you almost have no place in TV. Take a look at the commercials that air on network stations during prime time hoI2r…ut&#8s17;s almost completely dedicated to national retailers, save one or two major local auto dealers. Digital advertising, especially video content, allows you to do everything TV does, at a much lower cost.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s